לייעוץ עם מומחה חייג

050-5261199

סופר-דריי-לוגו

10 סימני עובש שחייבים לשים לב אליהם!

עובש הוא סוג של פטריה שיכולה לצמוח בכל בית, וחשוב להיות מודעים לסימני האזהרה לפני שהעובש גדל. צמיחת עובש עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות כמו בעיות נשימה, תגובות אלרגיות והתקפי אסטמה. בנוסף, עובש יכול להרוס שטיחים ורהיטים אם הוא לא נתפס בזמן.

לרוע המזל עובש לפעמים אורב מאחורי קירות (כתוצאה מרטיבות בקיר פנימי) מה שיוצר מצב שקשה לאתר אותו ללא ציוד מיוחד. לכן זה כל כך חשוב לדעת אילו סימנים אזהרה עליכם לחפש כדי לזהות עובש בביתכם. במאמר זה נדון ב -10 סימנים לכך שאולי מסתתר לו עובש אי שם בביתכם.

1. ריח רקוב

סימן אחד של עובש הוא ריח מגעיל שמגיע מהמזגן או ממערכת החימום/קירור שלכם.

יחידות מיזוג עצמאיות, בפרט, הן נקודות עיקריות לצמיחת עובש. הו נקודות לחות, חשוכות ונחשפות לעיתים קרובות לטמפרטורות חמות כאשר אינן בשימוש. הצבת מזגן במרתף או בארון מחומם במהלך החורף מגדילה גם את הסבירות להתפתחות של עובש.

2. אריחי המקלחת שלכם כהה ברובם

צבע שחור, אפור או ירוק על גבי אריחי המקלחת שלכם הוא סימן לגידול עובש. זה יכול להיגרם גם על ידי טחב, שהוא גם סוג של פטריה.

3. קירות ותקרות לא צבעוניים

עובש עלול לגרום לקירות ותקרות להיראות צהבהבים, חומים או אפילו שחורים אם הוא גדל זמן מה. צבעים אלו יכולים להיראות כמו טלאים כתמים.

4. כתמים מוזרים על גבי הרהיטים שלכם

ריהוט עץ עשוי לגדל עובש כאשר יש יותר מדי לחות באוויר. בדקו את שולחנות וכסאות העץ שלכם אם יש כתמים כהים המעידים על עובש.

5. הטפט מתקלף

עובש יכול לגרום לטפטים שעל הקיר להתקלף. זה סימן מאוד חזק שיש לכם בעיית עובש שצריך לטפל בה לפני שהיא מתפשטת.

השגיחו על הקירות שכם והקפידו לשים לב לכל האזורים שמרגישים לחים או נראים מעוותים.

6. כתמים כהים על הקירות שלכם

עובש יכול להופיע בצורות, מרקמים וצבעים רבים. זה יכול להיראות כמו כל דבר, החל מרפש ירוק, נוטף לכתמים כהים וכמעט שחורים. שימו לב לקירות שלכם וחפשו כל שינוי צבע שיכול להעיד על עובש.

7. אתם מרגישים גירודים

רוב האנשים יודעים שעובש יכול לגדול במרתפים, אך הוא גם מסוגל להתפשט על גבי בגדים.

אם להיות יותר ספצייפים, עובש יכול להתפשט על בגדים לחים. אם יש לכם נטייה להשאיר את המגבת הרטובה שלכם על הרצפה או לייבש את הכביסה על מתלה בתוך הבית, הדבר עלול לגרום לצמחיה של עובש. כדי למנוע זאת, יש לייבש תמיד בגדים רטובים בהקדם האפשרי ולהימנע מלהתיר מגבות לחות בחדר האמבטיה.

8. קושי בנשימה

עובש יכול לגרום לתגובות אלרגיות והתקפי אסטמה אצל אנשים מסוימים, מה שמוביל לתסמינים כמו שיעול, צפצופים וקוצר נשימה. אם חווית אחד מהתסמינים האלה, זה יכול להיות סימן לכך שיש לכם עובש בבית.

9. החלונות שלכם מעורפלים

חלונות ערפיליים או רטובים יכולים להיגרם מעודף לחות באוויר, שהם סימנים בטוחים לגידול עובש. אם אתם מבחינים בסימני עיבוי כלשהם על גבי חלונות, זה יכול גם להעיד שהייתה נזילה אי שם בבית שלכם.

10. הקירות רטובים

תתפלאו אבל גם רטיבות בקיר זה סימן בטוח לבעיית עובש. אם חלקים מהקירות או התקרות שלכם מרגישים לחים למגע, סביר להניח שיש לכם בעיה עם מים עומדים או עיבוי.

סיכום

אנו מקווים שהמאמר עזר לכם להבין אילו סימנים יש לחפש כאשר מנסים לזהות גידול עובש. זכרו, המפתח הוא לזהות את הבעיה ולטפל בה בהקדם האפשרי לפני שהיא תתפשט.

Call Now Button דילוג לתוכן