לייעוץ עם מומחה חייג

050-5261199

סופר-דריי-לוגו

5 צעדים לביצוע לאחר נזק מים

כאשר נזקי מים פוגע בבית או בעסק, חשוב לנקוט בפעולה במהירות האפשרית. מים יכולים לגרום נזק חמור וארוך טווח אם לא מטפלים בהם מייד. לא רק שמים יכולים ליצור סביבה שמעודדת גידול עובש וחיידקים, אלא שהיא גם יכולה להחליש רכיבים מבניים של הנכס שלכם.

למרבה המזל, ישנם צעדים שתוכלו לנקוט לאחר שחוויתם ננזק מים בבית או בעסק שלכם כדי לסייע בהפחתת הסיכון לנזק נוסף. בפוסט זה נדון בצעדים חיוניים שעליכם לנקוט לאחר שתחוו כל סוג של ננזק מים על מנת להגן על רכושכם ובריאותכם. מייבוש חול ועד לייבוש תת רצפתי.

1. התקשרו לחברת הביטוח

ביטוח הבית ישתנה בהתאם לפוליסות שיש לכם (במידה ויש לכם). חברת הביטוח תשלח שמאי לבחון ולהעריך את הנזק ולקבוע אם מדובר בהפסד מכוסה.

תעדו את הנזקים של כל פריט שאתם יכולים לחשוב עליו וצלמו כמה שיותר תמונות לפני הניקוי, במהלכם ואחריו. זה יעזור לשמאי להעריך את הנזק.

הערה: לא כל פוליסות ביטוחי הבית מכסות נזקי שיטפון.

2. הגנו על עצמכם

הצעד החשוב ביותר בכל אסון ביתי גדול כמו שיטפונות ונזקי מים, הוא לוודא שאתם ומשפחתכם בטוחים. ישנם כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להישאר בטוחים בבית שלכם.

כבו את החשמל

מים וחשמל כמובן לא הולכים ביחד. אבל, אם כיבוי החשמל מחייב אתכם להיכנס או לעמוד באזורים רטובים, עדיף להשאיר אותו דולק ולהתקשר לחשמלאי. אל תיכנסו שוב לבית שנפגע לפני שתכבו את החשמל.

ציוד מגן

הקפידו ללבוש בגדי מגן – כגון מגפי גומי וכפפות – כשאתם נכנס לביתכם מחדש.

ריהוט הבית

תוכלו להרים ריהוט עץ ולהכניס נייר כסף מתחת לרגליים כדי למנוע כתמים על גבי השטיח או הרצפה. כמו כן, הסירו את השטיחים העשויים להיות על הריצוף הרטוב.

3. התחילו תיקון נזקי מים במיידי

פנו בהקדם לחברה מקצועית לשיקום נזקי מים כדי להתחיל בתהליך התיקון והניקיון. איש מקצוע יוכל להעריך את היקף הנזק ולקבוע מה צריך לעשות כדי לוודא שהרכוש שלכם יוחזר למצב בטוח וניתן למגורים.

4. כיצד לייבש נזקי מים ולהסיר לחות

השלב הבא בתיקון נזקי מים הוא להתחיל לייבש את הבית או המשרד. אתם יכולים לעשות זאת על ידי שימוש במסירי לחות, מאווררים וחלונות פתיחה כדי לאפשר זרימת אוויר. אם נספגה לחות רבה בקירות, חשוב להשתמש במכשירים מיוחדים כמו מצלמת אינפרא אדום כדי לאתר ולייבש כל אזורי מים נסתרים כמו רטיבות תת רצפתית ורטיבות על גבי הקירות.

במידה והנזק רב, ייתכן שיהיה צורך להביא חברת שיקום נזקי מים. יהיה להם את הציוד המיוחד הדרוש כדי להסיר ולשאוב במהירות וביעילות את כל המים עומדים ולייבש את שטח הבית או המשרד שלכם.

5. טפלו בעובש

עובש יכול להתחיל להתפתח לאחר 24 השעות הראשונות לאחר הנזק, ולאחר שהוא מתחיל לגדול זה יכול להיות קשה להסיר. ככל שתוציאו פריטים מהמים מהר יותר ותתחילו לייבש אותם, כך קטן הסיכוי שהם ינזקו מעובש.

לעתים קרובות תצטרכו להסיר לחלוטין את האזורים הפגועים. תמיד עדיף לפנות לאיש מקצוע להעריך את המצב.

במקרה של עובש, אנו נוכל לסייע לכם בהסרתו ובהשבת ביתכם למצב בטוח ובריא.

סיכום

אנו מקווים שמאמר זה עזר בהבנת הצעדים שיש לנקוט לאחר נזקי מים. כדי להבטיח את בריאותכם ובטיחותכם, חשוב לפנות לאנשי מקצוע מנוסים שיעזרו לכם בשיקום הנזק. זה יעזור לחסל כל סיכונים בריאותיים פוטנציאליים הנגרמים מעובש ולהחזיר את הבית לקדמותו.

Call Now Button דילוג לתוכן