לייעוץ עם מומחה חייג

050-5261199

סופר-דריי-לוגו

צינור מים התפוצץ מתחת לבית שלכם: מה עכשיו?

אם התפוצץ לכם צינור מים מתחת לבית, חשוב לנקוט בצעדים הנכונים כדי לצמצם את הנזק. במאמר זה, נדון במה שאתם צריכים לעשות כאשר צינור מים מתפוצץ מתחת לבית שלכם על מנת למזער את כמות הנזק שנגרם. נדבר גם על כמה מהגורמים הנפוצים להתפוצצות צנרת מים כדי שתוכלו להיות מוכנים למקרה שזה יקרה לכם.

 

1. מה לעשות כאשר צינור מים מתפוצץ

ראשית – כבו את המים

אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים לקרות בבית הוא התפוצצות צינור מים. כאשר צינור מים מתפוצץ, הוא יכול לשחרר הרבה מים בזמן קצר מאוד. וזה יכול להוביל לנזק חמור לבית ולרכוש שלכם. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כאשר צינור מים מתפוצץ הוא לסגור את המים. זה יעזור למזער את כמות המים המשתחררת.

 

מצאו את הצינור המתפרץ

השלב הבא הוא למצוא את הצינור המתפרץ. זה יכול להיות קשה, במיוחד אם המים עדיין זורמים. עם זאת, חשוב למצוא את הצינור שהתפוצץ כדי שתוכלו לתקן אותו.

 

להיפטר מהמים

לאחר שסגרתם את המים ומצאתם את הצינור שהתפוצץ, תצטרכו להיפטר מהמים שכבר השתחררו. ניתן לעשות זאת על ידי ניקוי המים ושימוש בוואקום רטוב/יבש כדי להסיר את כל המים שנותרו. ייתכן שיהיה עליכם להשתמש גם במאווררים או במסירי לחות כדי לעזור לייבש את האזור.

 

תקנו את הצינור המתפרץ

לאחר שהאזור יבש, אתם יכול להתחיל לתקן את הצינור שהתפוצץ. אם הצינור עשוי מנחושת, תצטרכו להלחים אותו בחזרה. אם הצינור עשוי מ-PVC, תצטרכו להשתמש בצימוד כדי לתקן אותו. לאחר תיקון הצינור, ניתן להפעיל שוב את המים ולבדוק נזילות.

 

התקשרו לאיש מקצוע לקבלת עזרה

אם אתם לא יודעים איך לתקן את הצינור שהתפוצץ בעצמכם, תמיד תוכלו לקרוא לאיש מקצוע. אינסטלטור או חברת ניקוי נזקי מים יוכלו לתקן את הצינור ולעזור לשקם את נזקי המים על ידי ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף או ייבוש תת רצפתי.

 

תיעוד כל נזק לביטוח

לבסוף, חשוב לתעד כל נזק שנגרם לנכס שלכם. זה יעזור לך בעת הגשת תביעת ביטוח (במידה ויש ביטוח לנכס). הקפידו לצלם את הנזק ולשמור קבלות על כל תיקון שמתבצע בין אם זה ייבוש תת רצפתי או ייבוש חול.

 

2. גורמים להתפרצות צינור מים

ישנם גורמים רבים ושונים שיכולים לגרום לצינור מים להתפוצץ. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר כוללים:

 

• צינורות קפואים: זהו אחד הגורמים הנפוצים ביותר להתפרצות צנרת מים. כאשר מים קופאים, הם מתרחבים וזה עלול לגרום להתפוצצות הצינורות. צינורות החשופים לטמפרטורות קרות נוטים יותר לקפוא ולהתפוצץ.

 

• לחץ: סיבה שכיחה נוספת להתפרצות צינור מים היא לחץ. זה יכול להיגרם ממספר דברים, כולל לחץ מים גבוה, סתימות ודליפות. כאשר הלחץ בצינורות עולה מדי, זה יכול לגרום להם להתפוצץ.

 

• התיישנות: אחת הסיבות הנפוצות ביותר להתפוצצות צינור מים היא פשוט התיישנות. עם הזמן צינורות עלולים להתקלקל והדבר עלול לגרום להתפוצצותם.

 

• קורוזיה: סיבה שכיחה נוספת להתפרצות צנרת מים היא קורוזיה. זה יכול להיגרם ממספר דברים, כולל מים חומציים או בסיסיים מדי, כמו גם כימיקלים שנמצאים במים.

 

 

סיכום

התפוצצות צנרת היא אחד הדברים הלא נעימים ביותר שיכולים לקרות בבית שלכם. עם זאת, אם תנקטו בצעדים הנכונים, תוכלו למזער את הנזק שנגרם. אם לא נוח לכם לתקן את הצינור בעצמכם, תמיד תוכלו לקרוא לאיש מקצוע. איש מקצוע יוכל לתקן את הצינור ולעזור למנוע התרחשות של נזק נוסף.

 

 

 

 

Call Now Button דילוג לתוכן