לייעוץ עם מומחה חייג

050-5261199

סופר-דריי-לוגו

כל מה שצריך לדעת על לחות בבניינים

אם אתם בעלי בית או בעלי בניין רב קומות, אתם יודעים ששמירה על תקינות הנכס שלכם היא חשובה ביותר. דבר אחד שבעלי בתים רבים לא חושבים עליו, הינו בקרת לחות. לחות עלולה לגרום לנזק רב לביתכם אם לא מטפלים בה כראוי, לכן חשוב להבין מה גורם לבעיות רטיבות ולחות בנכס שלכם וכיצד לתקן אותן. במאמר זה, נדון בכל מה שאתם צריכים לדעת על רטיבות בבניינים!

 

מהי לחות ולמה היא בעיה במבנים?

לחות היא אדי מים באוויר. לחות זו בעיה בבניינים מכיוון שהיא עלולה להוביל לצמיחת עובש, ריקבון ונזקים אחרים. בנוסף, כאשר יש יותר מדי לחות באוויר, זה יכול גם לגרום לאנשים להרגיש באי נוחות.

 

בנוסף, חלק מחומרי הבנייה של הבניין רגישים לרטיבות ועלולים להינזק מלחות גבוהה. לדוגמה, עץ יכול להתעקם ולהירקב כאשר הוא חשוף ללחות רבה מדי. דוגמה נוספת היא שמתכת יכולה להחליד. לכן, חשוב לשמור על לחות תחת שליטה בבית שלך כדי למנוע בעיות אלה.

 

 

 

איך שולטים על לחות בבניין?

ישנן דרכים רבות לשלוט על לחות בבניין. הדרך הנפוצה ביותר היא שימוש במסיר לחות. מכשיר זה מסיר לחות מהאוויר ועוזר לשמור על הלחות היחסית ברמה נוחה. דרך נוספת לשלוט בלחות היא אוורור המבנה שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי פתיחת חלונות או שימוש במאווררים כדי להזרים את האוויר. בנוסף, חשוב לתקן נזילות במבנה בהקדם האפשרי. נזקי מים יכולים להוביל לצמיחת עובש, מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. שימו לב, במידה ונזק המים גדול, אל תהססו לקרוא לאיש מקצוע!

 

מהי השפעת הלחות על הבניין?

אם אתם לא שולטים בלחות בבניין שלכם, זה יכול לגרום להרבה בעיות. צמיחת עובש היא הבעיה הנפוצה ביותר. בנוסף, לחות עלולה להוביל גם לרקבון, נזק מבני ובעיות בריאות.

מהם מקורות הלחות בבניין?

מקור הלחות הנפוץ ביותר במבנה הוא האנשים עצמם. ביום טיפוסי, אדם יכול לייצר עד שני ליטר אדי מים באמצעות פעילויות כמו בישול, רחצה ואפילו נשימה. מקורות אחרים של לחות כוללים חיי צמחים ודליפות צנרת. צמחים משחררים אדי מים לאוויר כחלק מתהליך הטרנספירציה הטבעי שלהם, ונזילות בגופי אינסטלציה עלולות להחדיר כמויות גדולות של אדי מים לסביבה הפנימית. בנוסף, במזג אוויר חם, אוויר לח מבחוץ יכול גם להיכנס למבנה ולתרום לרמות לחות גבוהות בתוך הבית.

 

4. פתרונות לתיקון בעיית רטיבות

אם יש לך בעיית רטיבות או לחות בבניין שלכם, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לתקן אותן. הדבר החשוב ביותר הוא לזהות את מקור הרטיבות ולטפל בה. לדוגמה, אם יש לכם נזילה בצנרת, תצטרכו לתקן את הנזילה ולייבש את האזור שנפגע. אם מקור הלחות הוא האנשים, תצטרכו להגביר את האוורור ולבצע בדיקת לחות ובמידת הצורך להשתמש במסיר לחות כדי לשלוט על הלחות הפנימית. לא משנה מה מקור הלחות, חשוב לנקוט בפעולה למניעת צמיחת עובש ונזקים אחרים.

 

5. חשיבות תחזוקה שוטפת למניעת בעיות רטיבות

תחזוקה שוטפת היא המפתח למניעת בעיות רטיבות בבית ובנכסים אחרים. על ידי בדיקה קבועה של נזילות, תיקון נזקים והגברת האוורור, תוכלו לשמור על המבנה שלכם במצב תקין ולהימנע מבעיות חמורות הקשורות לרטיבות. אל תחכו עד שיהיה מאוחר מדי – פעלו עכשיו למניעת נזקי רטיבות!

 

 

סיכום

בעיות רטיבות בבניינים הן עסק רציני. אם אתם חושבים שאולי יש לכם בעיה, אל תהססו לנקוט בפעולות. על ידי הבנת הסיבות והפתרונות לבעיות רטיבות, תוכלו לשמור על הבית או המשרד שלכם במצב תקין ולמנוע נזקים חמורים.

 

 

 

Call Now Button דילוג לתוכן