לייעוץ עם מומחה חייג

050-5261199

סופר-דריי-לוגו

מה כדאי לעשות מיד לאחר הצפה?

הצפה יכולה לגרום לנזק רב בפרק זמן קצר. אם יתמזל מזלכם לחוות הצפה כזאת או אחרת, חשוב לנקוט בצעדים הנכונים כדי למזער את הנזק ולהחזיר את חייכם למסלולם בהקדם האפשרי. במאמר זה, נדון במה עליכם לעשות מיד לאחר הצפה פוגע בבית או בעסק שלכם.

1. העריכו את הנזק

לאחר הצפה, חשוב להעריך את הנזק במהירות האפשרית. חפשו כל נזק שהתרחש לבית או לעסק שלכם, כגון קירות שקרסו או בסיס מבנה פגום. אם אתם רואים קווי חשמל מנותקים, אל תנסו להזיז אותם בעצמכם – פנו מיד לחברת החשמל.

2. פנו לחברת הביטוח שלכם

פנו לחברת הביטוח שלכם במידה ואתם מבוטחים. תצטרכו לספק להם מידע על הנזק שנגרם רכוש שלכם וכל תיקון שבוצע. לחברות הביטוח יש בדרך כלל תהליך סדור לטיפול בתביעות הנובעות מהצפות, לכן חשוב לפעול לפי הנחיותיהן. במקרים מסוימים, ייתכן שתוכל להגיש תביעה באינטרנט או בטלפון. במקרים אחרים, ייתכן שיהיה עליך להגיש טופס תביעה בכתב. בכל מקרה, חשוב לשמור תיעוד מדויק של כל התכתבות עם חברת הביטוח שלכם. זה יעזור להבטיח שהתביעה שלכם תטופל מהר וחלק ככל האפשר.

3. הסירו מים וייבשו את האזור

לאחר הצפה, חשוב לפעול מיידית להוצאת מים וביצוע ייבוש רטיבות תת רצפתית. זה יעזור למנוע היווצרות עובש וטחב, וזה גם יקל על הניקוי והתיקון של כל נזק שנגרם. כדי להסיר מים, אתם יכולים להשתמש במשאבת בור או אפילו רק דליים. הקפידו להתחיל בנקודה הגבוהה ביותר ולעשות את דרכם למטה, כדי שלא תפנו מים שלא לצורך. לאחר הסרת רוב המים, אתם יכולים להתחיל לייבש את האזור. זה יכול להיעשות עם מאווררים, מסיר לחות, או אפילו רק על ידי פתיחת חלונות ודלתות. המפתח הוא להניע את האוויר ולהסיר כמה שיותר לחות. על ידי ביצוע פעולות מהירות אתם יכולים למזער את הנזק שנגרם מהצפה.

4. לנקות ולחטא

חשוב לנקות ולחטא את הבית בהקדם האפשרי. יש להסיר ולהיפטר מכל חומר שזוהם במי שיטפונות. יהיה צורך להחליף שטיחים, קיר גבס, בידוד וכל חומר נקבובי אחר. את כל משטחי המתכת יש לנקות עם תמיסה של אקונומיקה ומים. חשוב גם לחטא כלים, כלי בישול ופריטים אחרים שבאו במגע עם מי הצפה. כדי לעשות זאת, תצטרכו לשטוף גם אותם בתמיסה של אקונומיקה ומים. הקפידו ללבוש כפפות ומסכה בזמן שאתם עושים זאת, ופתחו את כל החלונות כדי לאוורר את האזור. לבסוף, אל תשכחו לנקות את כל הבגדים או המצעים שהיו חשופים למי הצפה. פריטים אלו ניתן לכבס במכונת הכביסה שלכם באמצעות מים חמים וחומרי ניקוי.

5. תקנו או החליפו פריטים פגומים

לאחר שהאזור נקי ויבש, אתם יכולים להתחיל לתקן או להחליף פריטים פגומים. במידת האפשר, נסו להציל את כל הפריטים שניתן לנקות ולתקן. לעתים קרובות ניתן לנקות שטיחים, רהיטים וביגוד ולהשתמש בהם שוב. עם זאת, אם פריט ניזוק קשה מדי, יהיה צורך להחליפו. במקרים מסוימים, ייתכן שתוכל למצוא פריטים משומשים במצב טוב. לדוגמה, אתם יכולים לבדוק חנויות יד שניה או מודעות מקוונות עבור רהיטים, מכשירי חשמל וחפצי בית אחרים. כאשר מדובר בתיקונים, ייתכן שתוכלו לבצע את חלק מהעבודה בעצמכם.

 

6. היעזרו באנשי מקצוע במידת הצורך

יש הרבה מה לעשות אחרי הצפה, וזו יכולה להיות משימה לא קלה. אם אתם צריכים עזרה, יש הרבה אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם בנזקים שנגרמו כמו רטיבות תת רצפתית. בנוסף, ארגונים רבים לסיוע באסונות מציעים שירותים בחינם או בעלות נמוכה למי שנפגע משיטפונות. כמו כן, תוכלו להזמין חברת ניקיון מקצועית שתטפל עבורכם בניקיון. במקרים מסוימים, חברת הביטוח שלכם עשויה לכסות את עלות השירותים המקצועיים. בכל הנוגע לתיקונים, ייתכן שתוכלו למצוא קבלן שמוכן לעבוד בתעריף מוזל. לא משנה מה, אל תפחדו לבקש עזרה – זה יכול לעשות הבדל גדול.

Call Now Button דילוג לתוכן